Simon Ramboer Teufel interview

Artist talk: interview met District 360 visual content agency owner, Simon Ramboer

Simon Ramboer is een Belgische creative met een passie voor fotografie, video en marketing. Begin dit jaar zijn we met Simon in contact gekomen en hebben we een leuke samenwerking opgezet rondom de nieuwe portable speaker ROCKSTER AIR 2 en onze populaire noise cancelling koptelefoon REAL BLUE NC. In ons blog nemen we een kijkje in zijn daily business life en ontdekken zijn grootste inspiratiebronnen. En natuurlijk hadden we ook een paar vragen die Simon hier beantwoordt.

Deze aflevering met de Belgische creatieveling is de is de tweede Artist Talk in het Teufel blog.

Een kleine introductie

Teufel blog: Kun je ons iets vertellen over wat je doet / gedaan hebt?

Simon: Na mijn studie (marketing aan de hogeschool Gent) ben ik meteen bij een grote (één van de big 5 worldwide) media agencies aan de slag gegaan als online marketeer. Dit was ontzettend boeiend en leerrijk, maar de keerzijde hiervan was natuurlijk heel veel stress, ontzettend korte deadlines en geen sociaal leven. Ontspannen kon ik door bezig te zijn met creatieve (foto)projecten en te reizen. Na 6 jaar werken als online marketeer in loondienst (4 jaar bij een media agency en 2 jaar voor Google in Barcelona) besloot ik om in 2019 een eigen performance marketing agency op te richten; Online Gorillas. Als zelfstandige is het ontzettend hard werken, maar je kan iets creëren dat 100% van jezelf is en je weet ook waarom je zo hard werkt. Ik ontdekte bij mezelf een ondernemingszin van jewelste en ik ben ontzettend blij dat ik de stap naar het zelfstandige leven heb durven zetten. 

Tijdens de corona pandemie besefte ik dat ik toch nog net iets meer wilde dan enkel achter een computer zitten en bezig te zijn met de online marketing van mijn klanten. Niet dat ik dit niet graag doe, zeer zeker niet, maar ik merkte gewoon dat ik net iets meer energie en voldoening kreeg van creatieve projecten, namelijk mijn fotografie hobby, dan van marketing campagnes op te zetten. Ik denk dat veel mensen zo’n openbaring hebben beleefd tijdens de pandemie.
Dus heb ik besloten om mijn performance marketing agency om te bouwen naar een visual content agency waar ik mijn passie voor foto- en videografie kon combineren met mijn liefde voor online marketing en mijn ervaring in ondernemen. Een gouden combo dus wat mij betreft. Zo is in een kort tijdsbestek District 360 ontstaan.

Simon Ramboer portret
Simon met zijn favoriete “gereedschap”: zijn camera.

Teufel blog: Hoe is je interesse in branding & design begonnen?

Simon: In mijn studententijd kocht ik mijn eerste digitale fotostoelstel en al snel was ik helemaal verkocht aan fotografie. Het begon zoals bij iedere fotograaf met foto’s van vlinders, insecten en bloemen in de tuin, maar in korte tijd evolueerde dit naar concertfotografie. Heel tof, vooral op festivals fotograferen was uiterst boeiend. Door de moeilijke omstandigheden (weinig licht & weinig tijd; namelijk meestal maar de eerste 3 nummers ) waarin er gefotografeerd moet worden, leerde ik mijn fototoestel al snel heel goed kennen. Naast fotografie had ik ook een heel sterke passie voor reizen. Zo heb ik heel wat fijne reizen achter de rug en heb ik zelfs enkele jaren in het buitenland, Barcelona, gewoond. Reizen en fotografie zijn een geweldige combinatie.

Het creatieve proces

Teufel blog: Wie en wat zijn je sterkste invloeden? Heb je een bepaalde stijl van filmen / fotograferen?

Simon: Ik ben verslaafd aan de YouTube content van Northborders, Peter Mckinnon, Chris Hau en Daniel Schiffer. Vooral deze laatste inspireert mij enorm over hoe ik bepaalde (product)video’s wil aanpakken in de toekomst.

Teufel blog: Kunnen we ergens hoe jij je hebt laten inspireren?

Simon: Na een heel jaar achter de schermen te werken aan het merk, de concrete invulling, de workflows, het team, een portfolio etc werd District 360 in 2023 geboren. Check het volgend maar:

YouTube

Door de video te downloaden ga je akkoord met het privacybeleid van YouTube.
Meer informatie

Video laden

Teufel blog: We zijn heel benieuwd waar je naar luistert tijdens het werk, of in je vrije tijd. Wat is je top 5 momenteel?

Simon: Artiesten / bands die ik momenteel veel draai zijn:

  • Mumford & Sons
  • Pink Floyd
  • Fleetwood Mac
  • Foo Fighters

Teufel x District 360

Teufel blog: Je hebt onlangs een samenwerking gedaan met Teufel, kun je iets vertellen over het proces en het concept?

Simon: Voor de lancering van de ROCKSTER AIR 2 maakten we met het District 360 team (2 videografen, 2 gelegenheidsfiguranten en een creative art director) een campagnevideo. In deze video zie je de hoofdrolspeler, een toffe skater vertolkt door Matis Bruggeman die een berichtje ontvangt van zijn grote crush. Ze is op het skatepark en nodigt hem uit. Matis haast zich naar de dichtstbijzijnde bushalte om zo snel mogelijk naar het skatepark te kunnen. Aangekomen bij de bushalte luistert hij naar muziek met zijn koptelefoon van Teufel. Daarbij droomt hij weg en zie je hem in deze droom zich vol overgave uitleven op het skatepark om zijn grote crush, gespeeld door Jana Van Der Biest, met de coolste tricks te imponeren. Helaas is hij zo aan het opgaan in zijn droom dat hij hierdoor de bus mist. Er zit niets anders op om snel door de straten van Hulst te skaten om zo snel mogelijk bij Jana te zijn op het skatepark. Eenmaal daar aangekomen zie je dat Jana erg blij is dat hij er is, en dat de liefde wederzijds is. Een happy ending dus.

YouTube

Door de video te downloaden ga je akkoord met het privacybeleid van YouTube.
Meer informatie

Video laden

Het hele concept van de video is gebaseerd op 2 zaken:

1. De slogan “Follow Your Sound“. Dit zie je vertaald door het dynamische en het vele “onderweg zijn”, telkens met muziek op. Die “sound” brengt Matis bij zijn grote liefde Jana op het skatepark.

2. Het heel herkenbare voor vele jongeren om te dagdromen en om hierbij de beste versie van zichzelf te willen zijn.

Om deze videoproductie tot stand te brengen, is er veel voorbereidingswerk aan te pas gekomen:

  • De kennismaking met Teufel, niet enkel de producten maar ook de missie, visie, vibes,.. Hiervoor stonden we in nauw contact met Teufel zodat we de een video konden produceren die match met het bedrijf.
  • Het uitwerken van de verhaallijn & deze uitwerken ism de videografen tot een heel concrete shotlist. We wisten op voorhand exact welke soort shots we nodig hadden en hoe deze in het verhaal gingen passen.
  • Het vinden van ideale figuranten. We waren concreet op zoek naar iemand die met een skateboard overweg kon. Hiervoor ging ik ten rade bij Eliaz, de eigenaar van de skatewinkel One80 in Oudenaarde. Na een korte briefing zag de broer van Eliaz, Matis, dit onmiddellijk zitten.
  • Ook de vriendin van Matis was bereid om de rol als “crush” op haar te nemen. Dit was voor ons het ideale scenario dat het koppel ook in real life een koppel vormt.
  • Het zoeken naar een ideale locatie met een mooie bushalte, een mooi dorp, een skatepark,.. Na uren op Google maps gespendeerd te hebben kwamen we uit bij Hulst als mogelijke locatie omdat Hulst aan onze vereisten leek te voldoen. Het moeilijkste was het vinden van een bushalte die er fotogeniek uitzag en waar we ruimte hadden om te filmen zonder veel mensen en/of verkeer te moeten storen. De “schoonheid” van de bushalte was eigenlijk onze belangrijkste vereiste.
  • Het effectief inplannen van de opnames – deze werden al eerder uitgesteld omwille van het weer.

YouTube

Door de video te downloaden ga je akkoord met het privacybeleid van YouTube.
Meer informatie

Video laden

Bekijk hoe de video tot stand is gekomen

Naast de creativiteit

Teufel blog: Welke 3 dingen kun je niet missen in het leven?

Simon: Sinds ik mijn vrouw & dochtertje heb, heb ik alles wat ik nodig heb om gelukkig te zijn. Ze zijn echt wel de vrouwen van mijn leven. Beiden steunen ze me onvoorwaardelijk in dit nieuwe avontuur met District 360. Mijn vrouw pusht me waar nodig om in mezelf en mijn nieuwe onderneming te geloven. En mijn dochtertje (15 maanden oud) gunt me tegenwoordig meer slaap zodat ik me volledig kan focussen op het uitbouwen van een succesvolle video agency. Het is haar manier van me te steunen denk ik dan!

Als ik dan toch nog een 3e item moet opnoemen is dit sowieso mijn fototoestel, de Sony Alpha 7 RV. Helemaal verliefd op dat toestel, maar dit zal ik niet te luid roepen voor het geval mijn vrouw meeleest.

Teufel blog: Wat was de laatste film die je in de bioscoop hebt gezien?

Simon: Dat moet al lang geleden geweest zijn; volgens mij was dat een of andere Star Wars film in 3D een kleine 5 jaar geleden. Eigenlijk ga ik echt niet vaak naar de bioscoop. En als ik al ga, vind ik de reclames net voor de film nog het leukste. Op zo’n groot scherm is dat toch nog een heel andere belevenis.

Teufel blog: Simon, hartelijk dank voor het interview en de hele leuke samenwerking. Wij hopen nog heel veel mooi werk van jou en District 360 te zien.

Je kunt het werk van Simon online volgen op Instagram @creativedistrict360 . De website met volledig portfolio vind je hier.

Ontdek meer Teufel speakers

Teufel Stereo M

TEUFEL
STEREO M

Naar product

Teufel Stereo L

TEUFEL STEREO L

Naar product

ROCKSTER CROSS

Naar product

Foto’s: District 360

Nieuwste artikelen

Blogger

Jonathan